Tuesday, March 2, 2010

Antara Wanita yang baik atau jahat?

Assalamualaikum w.b.t..

somethink yg boleh tibe2 wat aku terfikirkan hal ni..
dalam dunia ni..
ada org yang suke pandang dr luaran saje..
sedangkan dalaman tidak sama...

cth...
aku ader sowg kawan.. mase blaja dulu dier ni mmg nampak dr luar mcm gadis nakal.. macam gadis yg agak sosial gak...
Aku panggil dia "A"
maybe sbb muke n ketinggian dia mcm ala2 model..
ramai org suke.. jd aku x heranlah sbb ramai gadis yg macam tu skrg...

tapi hakikatnya mmg x sama sekali dengan apa yg ku fikirkan..
satu hari..

A: Assalamualaikum yum..
Q: Salam.. ye A... kenapa..
A: Boleh x kalau A nk tanya sesuatu?
Q: Apa dia.. katakanlah..
A: Mcm mane kalau kte nk sesorg bimbing kte utk wat amal?
Q: Cth amal mcm mane ye?
A: Ye la... cthnya mcm nk bersedekah kat anak2 yatim..ibu2 tunggal...
Q: Alhamdulillah.. kalau A btul2 nk bantu org.. yum boleh tlg tunjukkan dimana tempatnya..
A: Ye ke? thanks yum... nnt sy gtau bile nk g sane k..

Subhanallah....
A nampak lain sgt bile aku btul2 mengenali dirinya yg sebenar..
bukan dr luar yg nampak baik tp hati busuk kn...

sbb tu kdg2 aku mmg x penah memilih kawan...
dulu aku memilih.. nk cr kawan mesti yang nampak baik je dr luar..
pastu bile tgk pompuan x pakai tudung aku xnak lansung kenali dia..
tp semua tu da berubah..
bile ader gak kawan2 yg dr luar nampak alim..
tp hatinya busuk.. selalu mengfitnah belakang aku n berpura pura ikhlas lak tu..

ape yang aku pikirkan skrg x sama
aku stat kawan ngan ramai org.. tanpa memilih sape2 pun
walaupun ada kawan yg agak2 liar sket.. mungkin ader reason diorg jd mcm tu..
(cthnya.. kurang perhatian org tua)
tp aku percaya.. setiap org terutama pompuan mmg
bole dibimbing jika diberikan petunjuk dan jalan yang betul..
sape tau kan..
kot2 dr seorg gadis yang nakal n sosial..
dier boleh jd seorg muslimah yang solehah.. isteri yang baik.. dan ibu yang mithali...
inshaallah...

p/s: Wanita Hiasan Dunia.. Seindah Hiasan adalah Wanita solehah...

1 comment:

  1. betul tu...aku dah lme pkir mcm tu...siapa pun bleh jadi kawan.....sbb setiap org ada kelebihanya..

    ReplyDelete