Friday, March 19, 2010

Esok.. hari pernkahan kawan aku...(^_^)

Asslamualaikum w.b.t
dengan nama Allah yang pemurah lg maha penyayang..

tarikh hari ni 20/3/2010
esok salah sowang kawan aku tyme skul dulu akan bernikah..
Diam x diam.. da 5 orang kawan skul aku dulu da jd suami org.. da menempuh alam baru bersama wanita bergelar isteri...
bestnye.. alangkah bahagianya kalau aku kat tempat mereka..
erm..
aku hanya mampu berdoa pada Allah agar hub mereka berkekaln selamanya..
amin...
bile tgk kawan2 yg lain kawen.. terdetik hati aku nk mengalami mende yg same..
hheheh gatal kan?
tp lg baik kawen dr melakukan maksiat kn..
lgpun lumrah kehidupan manusia ni tuhan ciptakan setiap insan berpasangan..
jd aku hanya mampu berserah pdNya..
Tiap2 hari aku berdoa agar diberikan jodoh yang baik inshaallah..
org kate.. kalau nk memilih pasangan hidup biarlah kerana bebrapa perkara..

"Bernikahi wanita itu kerana 4 perkara, kerana hartanya, kecantikannya, keturunannya dan plg penting kerana agamanya..maka pilihlah kerana agamanya, nescaya beruntunglah kedua-dua tanganmu"

"Jika mahu mendapatkan yang soleh, kurangkan agenda menCARI si Soleh, tetapi berusahalah menJADI yang solehah. Jika inginkan yang solehah, janganlah cerewet menCARI yang solehah, tetapi berusahalah menJADI yang soleh. Bertemu yang solehah, solehahnya dia belum tentu kekal. Bertemu yang soleh, solehnya boleh berubah..kerana si soleh dan si solehah adalah insan biasa. Perkahwinan adalah sebahagian daripada proses untuk MENJADI, bukan MENCARI.."

And aku nk share gak satu vid klip kump in-team yg berkenaan ngan blog aku ni.. harap dapat menghayati vid klip ni k...

2 comments: