Friday, February 5, 2010

Impian aku dlm mencari Nur dan KasihNya.....


A view spt dlm Nur Kasih... (Watak Aidil)

Kadang2..
ku terpikir la kan..
ape rse nye bile dah jd suami nnt..
pernah aku tanye 2 3 org kawan aku... (yg da kawen)
diorg cume kate..
"Kalau kau da kawen nnt br kau tau ape rsenye"
hahaha..
aku da agak ayat tu akan terpacul dr mulut diorg tp xpe..

aku ader impian..
bile aku kawen nnt.. aku da tau ape pernacangan hidup yg nk aku bina bersama si dia (insyaallah kalau ader jodoh dan dipanjangkan umur).

Sehari selepas Nikah...:
Aku da mule jd suami dan perlu mulakan hidup ni dengan perkara baik agar r/tangga aku sentise dlm keredhaan Allah...
pd hari ni.. aku akan ckp kat isteri aku...
"sayang. kalau abg ader salah silap.. harap syg sudi tegur abg...sbb abg sedar ilmu abg belum cukup sempurna utk menjalani hidup ni tp abg akan usaha utk kearah itu.."
pastu aku akan pesan lg kat isteri aku..
"sayang.. abg harap tiada rahsia antara kte.. abg mengharapkan rtangga kte sentise dipenuhi kejujuran dan keikhlasan antara kte"

Seminggu Selepas Nikah...:
Pd waktu ni.. aku akan cube jalani hidup aku sbg suami..
dan aku mengharapkan isteri aku..
dapat menjaga makan minum aku..
boleh masak makanan kegemaran aku =-)
boleh menyesuaikan diri dengan kerja rumah..
dn memenuhi tggungjawab sbg isteri..
jika dia belum dpat biasakan diri.. aku sudi bantu dier..

Sebulan selepas Nikah..
Pd waktu ni aku akan mule tau..
care2 nk menstabilkan ekonomi r/tangga aku..
aku akan mula bg duit pd isteri.. utk byr bil umah.. elektrik.. air..
kalau isteri aku kerja sekalipun aku tetap akn bg duit sbb aku tau itu t/jwb aku utk wajib beri nafkah pd dier..
and aku akan mule cr peluang utk bercuti dgn isteri aku.. (honeymoon)
dn menghabiskan cuti hanya kte berdua aje..
insyaallah.. aku nk kebahagiaan itu berkekalan...

Setahun selepas Nikah..
Pd waktu ni..
kte da boleh menerima kebaikan dan kekurangan antara satu sama lain...
aku harapkan isteri aku menerima aku apa adanya...
dan sudi menerima diri ini menjadi suami dan ayah anak2 kami kelak...

dan Insyaallah aku doakan hidup kami akan diceriakan dengan gelak tawa.. tangisan anak2 pd ketika ini...
aku bersyukur sgt pdMu ya Allah jika impian aku ini dikabulkan...

Amin......

No comments:

Post a Comment